Tökéletes nyári programok pároknak

Mivel ez az időszak a szerencsésebbeknek a kalandok és a kikapcsolódás ideje, az alábbiakban sorra vesszük, milyen közös ötleteket tudunk gyártani közvetlenül azután, hogy valami csodaszerrel összehegesztettük a betonon szétfolyt molekuláinkat.

Közhelygyűjteményünk kötelező darabja a tény, hogy a "mai rohanó világban" nagyon kevés lehetőség nyílik arra, hogy közös programokat szervezzünk, amelyek élményt nyújtanak és nem utolsósorban egy kis kikapcsolódást is jelentenek. Az alábbiakat természetesen a különböző munkahelyi és egyéb kötelezettségek miatt nem mindenki tudja egyenlő mértékben igénybe venni, de ha csak az egyikben találunk egy megvalósítható ötletet, már megérte elolvasni ezt a cikket.

Múzeumok

Persze a Facebook korában a művészeti ágazatok egy része és egy múzeumi séta már-már csigatempónak tűnhet, de lehet, hogy pont egy kis lassítás az, ami a közös élményeink meghatározó része lesz. Magyarországon abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy bővelkedünk izgalmas kiállításokban, mivel mind fővárosunkban, mind pedig a vidéki városokban több száz tárlat áll rendelkezésre. A múzeumok igyekeznek különböző estékkel és rendezvényekkel odacsábítani a látogatókat, egybekötve a szórakozást egy kis művészettel.

Strandolás

Túl magas labda ahhoz, hogy ne csapjuk le, hiszen a nyári hőségben hol máshol kellemesebb az időt eltölteni, mint a vízparton, még ha az mesterséges medencékben való fröcskölésben és túlárazott hot-dog árusok közelségében merül is ki. Amennyiben megengedhetjük magunknak azt, hogy lakóhelyünktől távolabbi strandot is felkeressünk, a Google segítségével nagyszerű ajánlatokat kaphatunk arról, hol, milyen kiépítésű csobbanó-helyekkel próbálnak bennünket megszabadítani év közben szerzett jövedelmünk adózás után megmaradt részétől. A teljesség igénye nélkül néhány a strandötletekből:

Palatinus Strand (Budapest)
Abádszalók
Csopak

Kirándulás

Bármely évszak alkalmas arra, hogy rövidebb-hosszabb utakat tegyünk meg, de talán nem véletlen, hogy egyedül a "nyaralás" az, amivel a szabadidőnk eltöltésének tartalmasabb formáját megjelöljük - persze, van "telelés" is, főleg annak, akinek ideje és lehetősége van rá, de nem véletlenül hiányoznak a Magyar Tudományos Akadémia által szerkesztett kiadványokból az „őszölés” és a „tavaszolás” kifejezések, amikor pihenésről beszélünk. A kirándulások szervezésére különösen alkalmas a nyári időjárás, főleg akkor, ha a hőmérő higanyszála a 30 fokot verdesi alulról, és nem akad ki a napon 50 fokot mutatva. (Ami csak azért 50, mert nincs több vonás a hőmérőn.)

Ha a kikapcsolódás jegyében friss levegőre vágyunk és / vagy el akarunk bújni a világ elől, a legmegfelelőbb programok egyike egy jó kirándulás. Elcsomagolunk pár szendvicset és irány a természet; sőt, ha nem rettenünk vissza a testmozgástól, akkor irány pl. a Rám-szakadék. Garantált az izgalmas közös program, hiszen egy ilyen túra alatt igazán lenyűgöző tájakon járhatunk-kelhetünk. Remek kirándulóhelyek várnak ránk Magyarországon, itt is a teljesség igénye nélkül néhány: Szilvásvárad, Esztergom, Keszthely vagy az Aggteleki Cseppkőbarlang.

Persze ha igazán kalandvágyó közös programot akarunk szervezni, akkor csak úgy menjünk el "valamerre". Az ilyen túrák nagyszerűen alkalmasak arra, hogy felfedezzük, milyen fantasztikus dolgok vesznek bennünket körbe, még akkor is, ha egyébként nap, mint nap ott megyünk el mellette / előtte / mögötte.

Testmozgás

Nem utolsó szempont az sem, ha a kellemeset a hasznossal szeretnénk összekötni, és úgy döntünk, hogy a jól megérdemelt szabadidőnkből a testmozgás sem marad ki, akár valamilyen sportra emlékeztető tevékenység formájában. A legegyszerűbb dolog kerékpárra pattanni, és úgy felfedezni lakóhelyünk szűkebb és tágabb környékének szépségeit. Ha azonban messzebbre utaznánk, akkor sem kell lemondani a kerékpározás örömeiről: vonattal a legtöbb esetben tudunk kerékpárt szállítani, így bringázási képességeinket számunkra ismeretlen tájakon is kipróbálhatjuk. A különböző kalandparkok ennél extrémebb módját is kínálják arra, hogy nyár végén se a mérlegen állva kelljen szörnyülködnünk azon, hogy a közös kikapcsolódásunk eredményeképpen másfél kilóval többet mutat, mint amivel leraktuk a lantot munkahelyünkhöz.